150926

Idag åkte mannen hem till sin kompis som har flyttat och kommer inte hem förens imorgon så jag och barnen gör alla måsten som står på listan. Fästena till barnens toalettlock har spruckit så jag var förbi Bauhaus idag och beställde nya, Philips telefon har gått sönder igen men nu är det fel på telefonen inget vi har lyckats med så den skulle lämnas in och sen var vi på elgiganten och jag köpte hem en extern hårddisk så jag kan tömma min jobbdator innan den ska lämnas tillbaka. Bara städa huset som står kvar på listan men det tar jag imorgon för att shoppa med barnen tar på krafterna.
 
Vi har ju börjat diskuterat att bygga nytt hus men ett alternativ vi kommit fram till innan eller om nya husplanerna blir verkliga är att bygga igen barnens allrum och ge barnen varsitt stort sovrum. Skulle vi bygga om deras del så skulle dom få varsina sovrum på ca 18 kvm och det är helt ok. Barnen tyckte den idén var bra för dom börjar gilla olika saker så ge dom stora sovrum med varsin tv känns just nu som en bra idé. Philip vill gärna ta hem kompisar och spela tv-spel och Linus vill gärna kolla film och med 1 tv i ett allrum blir en del diskussioner vilket jag börjar bli ganska less på att höra hela tiden. Dessa planer är inte aktuellet förens tidigast till sommaren.
 

Jag håller även på att spånar på framsidan men det är inte lätt. Vet i alla fall att om vi inte gjuter uppfarten så blir det asfalt. Marksten vill vi inte ha för det kommer bli jobbigt när man skottar (spaden fastnar mellan stenarna) och det blir lätt att stenarna sätter sig när man parkerar bilen och det vill jag inte. Några stenar jag kollat på är skiffer men inte riktig skiffer utan detta är fyrkanter för jag gillar inte när det ser ut som man lagt huller om buller utan jag gillar raka linjer. Tur att jag har några månader att fundera så jag inte tar några snabba beslut och ångrar mig sen.