150626

Äntligen fredag och idag jobbar jag bara till 11 för sen ska jag hem och se på sonen som ska möta djurgården i fotboll. Kan tillägga att han spelar för P-05 så det ska bli spännande att se hur duktiga djurgården redan är i den åldern. Det tråkiga är bara att det regnar idag men vi har längtat efter regn så vi slipper vattna gräsmattan hela tiden.
 
Nu har äntligen vår gräsmatta rotat sig så förra helgen klippte mannen baksidan och till helgen är det tänkt att klippa framsidan. Så till semestern kan äntligen barnen springa och spela boll där. I övrigt så är vår provisoriska trall klar och sen ska vi bara ropa av grus så vi kan jämna av mellan hus och garage men det får bli lite senare. Jag vill även köpa hem stenblock och bygga en trapp till huset och garaget så vi kan riva vår ramp som vi har idag. Framsidan blir också provisorisk med grus tills nästa år men det känns helt ok för jag har inte ens hittat marksten än som jag vill ha.
 
Blir typ såhär men med större sten
Något jag är sugen på är att gjuta uppfarten. Sett några som gjort det och det blev riktigt bra. Jag ska jämföra gjuten uppfart med asfalt och kolla vad som hamnar bäst i pris. Med tanke på hur mycket fel jag räknade på jorden så blir det att räkna jätte högt på framsidan. Inte kul att få en chock när fakturan kommer hem och man inser att man räknade fel på ca 25 000 kr.
  
#1 - - L:

Det ser ut som klinkers?
Här kostar mönsterbetong dubbelt så mkt som asfalt, om inte mer. 1000kr kvm iaf. Vad kostar den hos er?

Svar: Jag vill ha marksten men avlånga. La såna där vi bodde innan som trappa och det vart riktigt bra. Jag har tyvärr ingen koll vad mönsterbetong kostar här men att asfaltera kostar ca 450 kr/kvm och ytan är på ca 120 kvm så det blir en slant. Men om betongen är så dyr här oxå så får det bli asfalt. Ska kolla med grannarna vad dom fick betala för att gjuta uppfarten =)
Madeleine Eriksson