150726

Då var vi klara med det lilla projekt vi drog igång i vardagsrummet. Min man ville helt plötsligt ha gardiner och visst det är ju varmt och mysigt så jag sa att vi kör. Det skulle jag aldrig ha gjort för det är 4 fönster så 8 längder som skulle strykas och fållas upp. Varje längd tog typ 1 timme med att få fin och sen måste jag måtta så att allt hängde bra uppe och efter 1 längd så höll jag på att bli galen. Alla ska hänga perfekta och inte vara för korta eller för långa så jag funderade en kort stund på att slänga ut både karln och gardinerna. Jag gick med måttstock och kollade så att gardinerna hängde lika ovanför backen men det diffar lite på varje längd men det är helt omöjligt att få alla längder exakta. Nu när jag äntligen är klar med detta projekt så är jag glad att jag höll ut utan att slita av mig håret för det blev så fint här hemma. Känns som ett helt nytt vardagsrum. 

Vi gillar vitt =)


Vi fick även upp tavlorna som jag beställde hem så vi valde att ta bort världskartan som satt uppe innan. Tavlorna är i färg och det behöva lite färgklickar här hemma för det är väldigt mycket vitt, svart och grått.