150711

Igår hade vi riktigt tur med vädret när vi åkte till Liseberg. 19 grader sol hela dagen och vi var på Liseberg mellan 11-21:30. Min man och barn fick ta åkband och jag satt och tittade på. Karuseller är inte riktigt min grej så passa alla saker funkade kanon för mig. Vår äldsta son är nästan 140 lång nu så han fick åka nästan alla karuseller och vad dom åkte. Trodde kötiderna skulle vara värre men ca 30 min på dom populära och ca 20 min på övriga. Vår lilla son ville vinna minion gubbe men som vanligt har vi otur i spel så vi vann såklart inget men det stod ett par unga killar som vann två stycken så jag går fram och frågar lite fint om jag kan få köpa ena men först var dom lite tveksamma tills jag förklarade att det var min son som ville ha den då fick vi en. Snacka om snälla killar och vår son var så glad. Jag erbjöd mig flera gånger att betala men det fick jag inte. Vi tackade killarna så mycket flera gånger så nu blir det att köpa hem en till den stora oxå. 

Denna miniongubbe fick sonen 

Min man och son innan dom skulle åka Balder ❤️


Vi lovade barnen Liseberg nästa år oxå och då kommer det bli två heldagar och bo på hotell nära.  

Idag lös solen äntligen här i smögen så vi passade på att gå ner till bryggan så barnen kunde bada och jag sola. Sen har vi inte gjort så mycket. Mest bara tagit det lugnt i stugan för imorgon bär det av mot skara sommarland så hela söndagen går åt att städa och packa. Nu håller vi tummarna för sol i två dagar så barnen kan bada och leka massor. På tisdag rullar bilen hemåt och nu börjar jag längta lite hem. Hem till vårt fina hus och alla saker.