140428

Jag sitter och letar inspiration till huset hur vi vill ha det med golv, väggar, lister m.m och det är inte lätt. Vår del som är kök, vardagsrum, hallen mot stora toaletten kommer det bli vitt högblankt golv och vita lister och i vårt sovrum och klädkammare kommer det ligga en svart heltäckningsmatta. Barnens del med allrum och sovrum kommer vi lägga svart matt golv och ha vita lister. Det som jag nu tänker på är att alla trösklar till dörrkarmen ofta är i ek så det kommer antagligen behövas målas i den färg som vi har på golvet för att det inte ska se konstigt ut. I hallen kommer det läggas klinkers för det kommer bli så mycket lättare att hålla rent då med alla skitiga skor som kommer in. Färg på klinkersen vet jag inte än för det får inte bli för plottrigt heller utan det ska smälta ihop och var stilrent. Alla väggar kommer vara vita så det kommer bli väldigt ljust men med färg på kuddar och gardiner istället. Åh nu vill jag bara flytta in och få njuta av huset som vi planerar men istället så har vi inte ens fått börja gräva och har panik över det då huset kommer om 8 veckor.
 
Golvet i barnens allrum
 
Min stil på vardagsrum!