150228

Sista februari idag och i fredags lämnade jag över nycklarna till lägenheten och vilken känsla när den var ok och jag aldrig behöver åka ner dig igen. Nu kan jag äntligen fokusera på mig själv, huset och barnen så nu ska jag börja lägga upp dagar jag ska hinna med träning för något jag har saknat under byggtiden är min träning. Innan vi började med huset tränade jag mellan 5-7 pass i veckan och sen fanns inte tiden till gymmet så jag har vilat från träningen ofrivilligt men nu finns det inga ursäkter längre. Målet är att hinna med minst 4 pass i veckan men så länge jag hinner med 1 pass så är jag nöjd.
 
Idag har vi bott i huset prick 3 veckor och vi trivs så bra. Jag älskar att komma hem och bara få njuta av det stora köket, ha två vardagsrum så slipper man ta diskussionen om tvkanalerna och kunna tvätta hemma. I fredags kom äntligen tvn till vårt vardagsrum och jag fick ge med mig om strl. Vi valde en 65 tum men jag ville ha en 75 tum från början men den skulle bli alldeles för stor tyvärr. Nu väntar vi på att få igång vårt fiber så kan man äntligen surfa och barnen kan titta hur mycket film utan att internet tar slut.
 
Här kommer lite bilder på barnens rum. Just nu är dom väldigt enkla men det kommer bli tapeter på i alla fall en vägg men det får bli ett projekt lite senare.
 
Philips rum
 
Linus rum

Barnens allrum (sladdarna ska gömmas i en kabelränna)
 
Vårt vardagsrum

Ledbelysningen vi valde till huset

Denna månad har vi betalat av alla UE och material som vi köpt hem till huset. Det var ingen dålig hög med räkningar och jag hade velat lagt pengarna på sparkontot istället men nu är allt betalt, huset är värderat och nu kan vi bara fortsätta spara undan mer pengar för tomten ska också fixas. Vi spräckte budgeten på totalt 24 % och det är tydligen vanligt sa vår bank att huset alltid blir dyrare än man trott från början. Hade vi tagit nyckelfärdigt så hade vi vetat en summa från början men som sagt vi har sparat massor på att bygga själva. Nu längtar jag till semestern så vi kan fixa baksidan så barnen har en gräsmatta att leka på.