141028

Förra veckan var kommunen och godkände plastningen i huset så nu har mannen och svärfar glesat tak och väggar. Jag har hjälpt mannen att slå ut för innerväggarna och vi ritade om dörröppningarna några gånger innan vi blev nöjda. Nu när det bara är väggar uppe som är enklade så känns huset och rummen jätte små men så fort det kommer lite färg på väggar och tak så kommer huset kännas stort igen.
 
 
 
 
 

Elektrikern börjar nästa vecka med att dra allt som vi ritat ut och sen kan vi dubbla. Och jag hoppas han kan tyda mina fina ritningar med en massa färg på =)
 
Detta ska föreställa spottar och lamputtag
 

Målaren är bokar till V.49 och jag hoppas vi håller tidplanen men shit vad allt kostar pengar. Vi pratade bara lite löst om vad det kostar att måla ett hus utvändigt och han sa att vårt hus skulle kosta ca 100 000 vilket är sjuka pengar. Jag svor mycket i somras men nu är jag glad att jag målade själv för vi har köpt fasadfärg för ca 40 000 så vi sparade en hel del på att måla själva. Huset kom grundat som tur var för det hade jag aldrig pallat att göra själv.
 
 
 
Äntligen ett garage som är klart. Nu är det bara en vända kvar på knutbrädorna sen är all målning klar för minst 10 år framöver. Hus och garage kommer bli så mycket finare när knutbrädorna sitter
 
 
#1 - - Lis:

Ingen lampa i/över duscharna? Vad får ni betala för en takspot? Är det 1wattare ni ska ha i fönstrena? Vet du vad elektrikern tar för det?

Svar: Badrummen kommer vara öppet och luftigt därför valde vi att ha typ ett led på spottarna. Ska träffa elektrikern på måndag och kolla vad han har för idéer. Japp det är 1 wattare och med spottar och jobb tror jag det landade på ca 1250 styck. Spottarna i taket får vi betala ca 1700 styck för
Madeleine Eriksson