141128

Fredag och jag jobbar hemma men med en sjuk son. Igår var det kickoff med jobbet på gondolen men sonen vaknade med feber så jag ringde mamma som kunde passa honom för jag ville inte missa att laga mat med proffskockar. Det var riktigt trevligt och jag kom hem kl 23 till ett barn som spytt ner mammas bil och vår soffa. Nu hoppas jag att jag håller mig frisk för jag har ingen lust att bli sjuk.
 
Idag kom ehb förbi för att besikta av lägenheten och den kommer tapetseras om till nästa hyresgäst och det slipper vi betala för jag dömde ut hela lägenheten när vi flyttade in. Hade vi bott här en längre period så hade begärt ommålat överallt men vi bor bara 1 år i lägenheten så det var bara att stå ut. Den 28/2 2015 är den inte vår längre och vi kommer bo i huset som vi längtat efter i över 1 år nu.
 
Idag har vi nytt fönster till badrummet och det blev så mycket bättre med frostat glas. Att ett fönster kan göra så mycket.
 
Helgens planer är att gipsa vardagsrummet och målet är att nästa helg så ska det vara helt klart med all gipsning och redo för att börja målas. Nästa vecka ska jag nog beställa hem golvet till vardagsrummet och köket så vi har det hemma när julledigheten kommer för jag vågar inte chansa att beställa försent eftersom Sverige dör när det blir mycket klämdagar. Jag måste även planera när vi vill ha hem pumpen men det får nog bli efter julen. Det är mycket som ska planeras och klaffa nu för att få ihop det sista så vi får huset klart i januari och bara fylla i alla egenkontroller är ett projekt som jag måste ta tag i.