140730

Snart är juli redan slut och om 4 dagar börjar vi jobba igen vilket känns konstigt. Har haft semester i 4 veckor och dessa veckor har rusat förbi alldeles för fort. Vi har kommit en bra bit på huset men är inte riktigt där vi hade hoppats på men vi är nöjda. På knappt 6 veckor har vi fått ett tätt hus med takpannor och panel på nästan hela huset och vår agent var förbi igår och var imponerad på hus långt vi hade kommit på så få veckor. Målet var att ha panel på hela huset och satt in alla fönster men då vi har ställning runt huset så är det svårt att panela på kortsidordna men gavlarna som är höga är helt klara och imorgon målar jag och min syster den sista gaveln. Vi har "bara" 4 gavlar att måla så vi har fått hoppa upp och ner på ställningen för att nå överallt. Kortsidorna kan vi ta från en stege sen så därför prioriterar vi gaveln då ställningen plockas ner nu på måndag. Nu längtar jag lite tills ställningen är borta så man får se hela huset med tak och den fina vita färg som vi målat med. 
 
Jag är glad att vi valde vit plåt till huset för det kommer bli så mycket bättre än med det gråa tillslut och vi kommer få rätt glas i badrumsfönstret och i våra dörrar. Så nu känner jag mig lite gladare igen med huset =)