140828

Igår vart det en sväng upp till huset för att kolla på garaget som ska vara "klart" men så var det inte. Vi har fått alldeles för lite vindskiveplåtar, tassbrädor och den plåt som är medskickad är för 27 graders tak och inte 14 graders. Så när man står och kollar på sidan av garaget så ser man trät under fotplåten och kommer det en massa regn så kommer trät att bli förstört. Det är dessutom fel krokar till hängrännorna så dom hänger för lågt mot vad dom ska göra. Snickarna har gjort ett bra jobb på bara 3 dagar fått ett tätt tak men det är fiskarheden som har skickat fel saker och för lite material. Nu är jag så arg och less på detta för det är bara ett stressmoment för oss hela tiden och det blir vi som får lösa problemen. Jag har i alla fall mailat vår agent som skickar detta vidare och jag hoppas på en lösning omgående. Snart får fiskarheden göra klart hela garaget åt oss som plåster på såret.
 

Jag har i alla fall hunnit målat en omgång på ena sidan bak på huset igår och till helgen har jag som mål att måla hela baksidan 2 gånger. Planen är som sagt att få på takfotsbrädorna och knutbrädor sen är huset klart utvändigt. Det kommer firas för nu vill vi in och jobba innan vintern är här. Jag måste börja planera avrop av kök för det tar 8 veckor att få hem det och sen lösullen till taket. Det är nog dags för mig att göra en checklista som jag kan bocka av när jag är klar med saker för annars kommer det glömmas en massa på vägen.
 
Min man håller på att montera foder. Snart kommer vår riktiga dörr att monteras
 
 
Baksidan färdig med panel. Bara målning kvar =)
 
 
Garaget vart så mycket finare med rätt takstolar