150617

I lördags fick jag ett ryck och mailade dom vi köpte gräset av för många rullar på framsidan hade dött. Vi rullade ut allt i tid, vattnat som galningar, sått nya frön och kört på gödning på gräset utan att lyckats få gräset bättre. I måndags morse ringde dom och jag skulle få ut nytt gräs samma dag. Snacka om bra service. När vi kom hem från jobbet stod en hel pall med gräs som väntades på att bli utrullade och någon timme senare var vi klara. Vilken skillnad med en grön matta och inte en halv grön/brun som den var innan.

Innan vi bytte ut rullarna

Med dom friska rullarna

Igår fick jag hämta hem släpkärran så vi fick bort dom fula rullarna från tomten. Gräset börjar lukta illa ganska fort sen ser tomten tråkig ut när det ligger gräs längst kanterna. Jag fick med mig min syster och slänga allt på återbruket och gräset var riktigt tungt och vilken mardröm att bara backa med släpet för att tömma det. Men nu är det gjort och idag är planen att flytta på takpannorna som står på framsidan till sidan av garaget så vi har mer yta att parkera på. Får se hur mycket jag hinner efter jobbet.