150817

Är jag knäpp som redan går i nya hustankar? Jag älskar mitt hus men jag skulle lätt kunna bygga igen. Hade någon frågat mig i december så hade jag sagt aldrig i livet för det var sjukt tungt då med att aldrig ha mannen hemma och få ta den tunga biten där hemma själv. Om vi skulle få för oss att bygga igen så har vi sagt att mannen får ta över på insidan sen och bara köra finliret. Varför vi valde att bygga allt från grunden var för att det har alltid varit en dröm för min man att få bygga sitt eget hus och sen så kunde vi lägga mycket mera pengar på insidan som vi sparade på att resa huset själva. Jag har börjat kolla lite nya tomter men dom släpps inte förrän 2017 och jag vill se detaljplanen innan jag ens funderar på ett nytt hus. Jag vill bygga fritt utan ha en massa regler på hur vi får bygga m.m.
 
Ena stunden vill jag ha enplan för det är så skönt att slippa allt släpande upp och ner men jag vill ha ett stort hus och då blir det nästan tvåplan som gäller. Skulle lätt kunna bygga 150 kvm per plan vilket skulle bli dubbelt så sort som vi har idag men jag har hittat ett enplanshus på 185 kvm som jag gillar också men det är lika långt hus som vi har idag och då kommer vi inte få plats med dubbelgarage om vi inte lägger garaget långt bak. Vi har ju 2 år på oss att fundera på nästa hus om det ens blir ett nytt hus.
 
Ett hus som jag gärna kan tänka mig bygga

Denna planlösning gillar jag om vi ska bygga ett enplanshus
Det jag spånar mest på i detta hus är hur vi ska kunna bygga min stora klk? Drömmen är ju att ha en klk på 15 kvm alternativet är att ta bort arbetsrummet och ha det som sovrum men det skulle vara riktigt skönt med ett eget allrum där vi kan mysa på kvällarna. Men detta är bara något som jag spånar på och inga planer alls på just nu men drömma kan man väll få =)