150814

Skönt med helg och det ska tydligen vara bra väder hela helgen så jag hoppas på få lite sol på kroppen. Vi har haft en sjuk son sen i onsdags och febern stiger för varje dag. I onsdags vaknade han med strax över 38 och idag är febern uppe i 39,5. Börjar det inte vända innan söndag så blir det att ringa och kolla om vi ska lämna prover. Går så mycket skumma sjukdomar nu så jag är lite nervös att han ska ha åkt på något.

Idag fick vi våra fönster putsade och vilken skillnad det blir direkt. Dom var inte superskitiga innan men hade blivit lite fläckiga sen i vintas och nu ser det knappt ut som om att man har glas i. Kom två tjejer som var jätte duktiga och var klara på 1 timme. Tror notan kommer landa på runt 400 kr och så värt det. Kommer ta in hjälp ca var 6:e månad och anledningen till att jag tar in hjälp är för att jag kan inte putsa fönster. Ser fint ut innan solen ligger på sen är det katastrof. Och sen superskönt att slippa göra det själv. 


Köpte även något super kalkmedel som dom rekommenderade så nu kanske det blir lättare att putsa duschväggen och jag hoppas få bort kalket som blivit på klinkersen i vårt badrum. Även fast vi har kalkavhärdare så blir det mycket kalk på allt. Hoppas medlet är så bra som tjejerna nu sa. 
#1 - - Ola:

Hej!
Har nu plöjt hela eran blogg på några timmar, Otroligt trevlig läsning och spännande att se från ett annat perspektiv.
Hur löste sig alla dispyter med Fiskarheden när ni fått fel saker, saker som inte kom och saker som var trasiga?
Otroligt fint hus och jag går i planerna att bygga en fiskarhedenvilla i norr-stockholm så där av hittade jag eran blogg :)

Svar: Hej! Tack så mycket =).
Fiskarheden har varit väldigt bra när vi ringt om alla saker som varit fel. Mycket har vi valt att köpa ut själva för att det går fortare och sen skickat kvittona till fiskarheden och fått utbetalt av dom. Självklart har det varit irriterande att vi ska lösa alla problem som varit när det varit fiskarheden som gjort fel men det har vi fått kompensation för. Vi fick exempel ut trasiga/fula foder till fasaden som inte var grundmålade och eftersom det tog lite tid att få ut nya foder så fick vi allt grundat från fabriken vilket gjorde mycket. Vi valde att byta ut plåten då den inte stämde överens med färgen på våra fönster och det betalade fiskarheden åt oss. Alla timmar min man fick lägga ner på att köpa virke, jacka ur stommen för bärlinan m.m har vi skrivit upp timmar på och fått betalt. Sen fick vi fel takstolar till garaget och upptäckte det när vi råspontat och pappat klart allt men fiskarheden skickade ut två snickare som rev allt, la på nya takstolar, råspontade, pappa, la tegel, satte vindskivor och fixade med plåten och det betalade vi inget för. Men det var fiskarheden som gjort fel och dom var väldigt tillmötesgående och löste garaget fort åt oss.

Vår agent på fiskarheden har varit väldigt bra och svarat fort på mail och hjälpt mig lösa saker som blivit fel. Dock är det tråkigt att vi fått så mycket fel men jag tror att vi märkt av det eftersom vi valde att bygga helt själva annars är det en firma som löser alla problem som kommer.

Vilken husmodell har du tänkt att bygga? Ska du bygga helt själv eller köpa nyckelfärdigt?
Madeleine Eriksson