150908

Jag har börjat spåna lite på Philips rum hur jag ska göra det mer grabbigt och inte så barnsligt. Idag är hans rum ganska enkelt och några gardiner vill han inte ha så det får han bli utan. Jag vill börja med att byta ut garderoben som är lite mindre men med bättre förvaring. Jag har kikat på en med vit stomme och svarta dörrar som skulle vara så fin i hans rum. Han har även börjat prata om att önska sig en dator när han fyller år så vi pratade om att köpa ett skrivbord som han kan ha datorn på och göra läxor ifred. Jag har även funderat på att önska pengar till Philip i julklapp så han kan få en egen tv vilket jag tror han skulle bli glad över.

Jag är även grymt sugen på att måla en svart fondvägg i hans rum. Kanske ska hämta ut färg i helgen och börja med mitt lilla projekt. Hittade en bild på hur det kan se ut och jag tror det kommer bli så bra. Bara inte rummet känns mindre eftersom grabbarna har svarta golv i sina rum. Får se om lillemannen oxå vill ha en fondvägg och där skulle det vara fint med betonggrå eller kanske en färgklick. 


Hittade denna bild på instagram och föll för stilen på en gång. Så fint och enkelt