150407

Idag har vi bott i huset i 2 månader och vi trivs så bra. Mer saker kommer i ordning och under påsken fick vi en del saker gjort som vi har skjutit på för vi inte har orkat. Barnen fick upp sin kabelränna, lampan utanför vårt sovrum kom upp, hyllan i tvättstugan monterades, vi bytte släplister till barnens duschvägg så vattnet inte åker ut och nu sitter stuprören. Planen var att hinna röja i garaget också men det får bli en annan helg. För allt som ska sparas måste vi bära ut och förvara i huset medans vi färdigställer garaget och det är jag inte så jätte sugen på. vi måste dra el, gipsa, måla sen slutkoppla all el i garaget sen kan vi bära tillbaka allt igen. Vi håller även på att planera att fixa baksidan med gräs och trall så det är bara att börja googla virke till trallen och kolla offerten för grävningen på baksidan. Jag har mängdat att vi kommer ungefär rulla 900 m2 gräs vilket är ganska mycket men jag längtar tills barnen kan leka på baksidan utan att fasta i all lera. Jag hoppas vi fixar baksidan nu under våren annars får det bli mot hösten för allt kostar så mycket pengar tyvärr.
 
Blir att bygga högt trallräcke mot grannarna så man kan sitta ute utan att någon ser oss men vi har inte riktigt bestämt oss hur vi vill att det ska se ut än. Jag är sugen på svart trall och mannen vill ha sibirisk lärk så vi får se vad det blir. Något sånt här kan jag tänka mig till trallen
 

Svart trall med belysning skulle vara så fint och ganska ovanligt så det blir att smöra lite för mannen och hoppas han håller med mig =)
 
#1 - - Carro:

Alltid skönt att hinna med mycket under långhelger, speciellt saker man hoppats hunnit med tidigare. Tyvärr är man nog alltid en tidsoptimist.

Tror att svart trall är väldigt snyggt, men familjen har haft det och det är inte att rekommendera varma sommardagar, då det knappt går att gå på för att det är för varmt. Så vi la ut massa mattor at gå på. KOlla upp det innan ni beställer något er ett litet tips :-)

Kram