140922

Måndag och jag har blivit sjuk. Kände redan av halsen i lördags och igår lät jag som en karl på rösten och hade jobbigt med att svälja. Hatar att vara förkyld för jag får så svårt att sova på nätterna eftersom jag bara hostar och är jätte täppt i näsan.
 
 

Jag fick inte känna efter igår utan jag åkte upp till huset och fortsatte måla som vanligt och mannen hade varit på plats redan sen kl 7 på morgonen. Han hade hunnit med att isolera klart allt inne eller 170 isoleringen när uppe och nu är det "bara" 2 omgångar 45 till ska upp. Vi hann med en del igår och nu är takfoten fram på huset helt klara, utsticken på framsidan är färdigmålade, foder runt dörrar sitter, plåtar är monterade och foder på garaget är monterat. Tråkiga igår var bara att det började regna massor och jobba ute då är inte så roligt. Det är kallt och man blir fort blöt tyvärr. jag ska upp i veckan och måla klart takfoten på huset men det är lite pill för jag måste tejpa myggnätet för att kunna måla den bit på taktassen som syns när man står under. Hade jag vetat från början att den skulle bli synlig så hade jag målat taktassen innan vi monterat den för nu är det så mycket mera pill plus att det känns som om att nacken ska gå av.
 

 

Nu måste vi bara köpa knutbrädor så jag kan måla dom på plats och sen är huset klart utvändigt. Ska bli så skönt att bara fokusera på insidan och se hur mycket som kommer hända där inne. Att bara få upp väggar kommer kännas konstigt men roligt för då får man se huset ta form och jag kan planera mer i huvudet hur vi ska ha det. Nu funderar mannen på om vi verkligen ska ha vitt golv men jag säger vitt men kanske inte högblankt. Beror på vad vi hittar för något fint. Trägolv vill jag inte ha då vi har haft det tidigare där vi bott (3 ställen) så det skulle vara kul med något annat för en gång skull.