140918

Garaget är äntligen färdigmålat förutom takfoten men jag har målat en sväng och det är så skönt att veta att det är snart klart. Jag hade hjälp av min svägerska i helgen och hade hon inte hjälpt mig så hade jag inte varit klar än. Alla takfotsbrädor är målade till snickaren som ska fixa klart garaget, alla väggar är färdigmålade och taket är grundat och målat. Vi hann inte måla alla takfotsbrädor som vi planerade i helgen för färgen tog slut så jag ska måla lite nu i helgen är tanken sen hoppas jag att det räcker med målning ett tag. Vi har redan använt upp 130 liter fasadfärg och har bara 10 liter kvar och jag hade hoppats att det skulle räcka med ca 100 liter. Fasadfärg är sjukt dyrt men vi passade på när det var kampanj och sparade 30% per burk som tur var.
 
Igår hann jag upp en snabbsväng och kunde måla lite på våra foder som ska monteras och nu är det bara 1 strykning kvar sen är alla färdiga. Dessa foder har varit krångliga att måla om man ska jämföra hur det är att måla foder som sitter på panelen men jag tycker dessa är mycket finare. Huset får mer den moderna stilen som jag vill ha.
 
 
Blev sån skillnad när takfoten kom upp
 
 
 
 
 
Snickaren skulle ha kommit i tisdags och göra klart garaget men materialet kom igår så vi får se om han har varit på plats idag. Så fort snickaren är färdig med garaget kan vi montera takfoten på garaget också. Nästa projekt för min del blir att städa tomten och åka en massa vänder till återbruket. Måste leta spik och skruv också så man kan parkera bilarna utan att vara orolig för att få punka. Våra gamla takstolar som var fel har vi en som vill ha och mannen gjorde en bra deal. Jag är bara glad att vi slipper köra iväg dom till tippen.