141125

Sista veckan av november och det som är lite jobbigt är att det är julafton om 1 månad och jag har inte köpt en enda julklapp än. Alltid ute i sista sekund fast vi "jag" planerar varje år att jag ska vara ute i god tid. Det vi har köpt till barnen (hela familjen) är finalbiljetter till melodifestivalen. Vår äldsta son frågar varje gång vi tittar på program med publik om vi kan gå och se något så jag hoppas dom blir glada. Vi valde bra platser så barnen ser något och detta är nog något man gör bara 1 gång. Men vad vi ska köpa mer vet jag inte. Det är så svårt när grabbarna inte ens vet själva vad dom vill ha. Har ju 3 veckor på mig att klura ut något bra =)
 
I huset går det framåt i bra fart fast vi ligger efter med minst 1 vecka. det är svårt att planera när allt tar längre tid än man trott från början men jag hoppasatt vi håller tidsplanen och är färdigmålade till V.51. Barnens del är klar bara tak som saknas, vardagsrum och kök är det bara gips på väggar och tak som ska upp och vår del är det mer på. Men det känns mer som ett hus för varje vecka som går och nu när vi spånat vardagsrummet så känns det så mycket större. El och rör är också klara denna sväng sen är det bara kompletteringar som ska fixas och det kommer nog ske efter julledigheten.
 
Vardagsrum
 
 
Köket
 
Spottarna i vardagrummer
 
Spottarna i hallen

Vi har kommit fram till ett beslut om kakel och är äntligen överrens på vilka plattor vi vill ha. Jag älskar det hårda och mörka hållet på plattor så vi kommer köra med industrigrå i barnens badrum och det svart/metallic i vårt badrum. Bara hoppas det blir bra nu för det blir svårt att ändra sig sen
 
Kaklet i barnens badrum
 
Kaklet i vårt badrum
 
Hallen blir det helsvarta 30x60, tvättstugan kommer det li 20x20 plattor men osäker på färg och sen ska vi hitta den perfekta fondväggen bakom kaminen.