140629

Idag vart alla väggar klara till huset. Mannen och svärfar har slitit som bara den hela veckan och jag har försökt hjälpa till så mycket jag kan. Jag gör mest ärenden när det saknas saker till huset så mannen slipper åka från huset i onödan så idag var jag iväg och köpte en dammsugare som tar både vatten och byggdamm/smuts eftersom det verkar inte göra så mycket annat än regna hela tiden. Även om det ligger syll under regeln mot plattan så vill vi inte ha vatten liggandes så jag har skrapat och dammsugit upp allt längs väggarna men nu på kvällen öste regnet ner igen så imorgon blir det att göra samma sak igen. Ställningen ska komma imorgon så jag har krattat och jämnat till runt huset så gott det går så jag hoppas det kommer gå att bygga utan en massa hinder. Planen är nu att lyfta takstolarna till både hus och garage på fredag så då ska alla väggar vara på plats till garaget och hjärtväggarna till huset och som det känns nu ska det inte vara några problem. Kommer bli så skönt att ha ett tätt hus så man slipper skrapa vatten hela tiden och inte tänka på verktygen som blir förstörda av regnet.
 
Huset idag!
 
Barnens del av huset
 
 Framsidan på huset
 
 
Baksidan på huset