141229

Jag tyckte att jag var smart som bestämde mig för att åka till ikea idag och köpa hem det som behövdes till huset men tydligen hade ungefär hela Sverige tänkt samma sak för det var så mycket folk där. Jag fick med mig syster med barn och jag tog med mig Linus för vi tänkte att dom kunde leka i lekrummet medans jag plockade ihop allt som skulle med hem men det var några timmars kö för att få in barnen så vi valde att ta med dom in på ikea det gick bra trots folkmassan och uttråkade barn.
 
Jag köpte hem inredning till tvättstugan, allt till min klädkammare och kommoden till badrummet så nu har jag kunnat bocka av lite på inköpslistan. Kan bara säga att plocka ihop stommar till en klädkammare själv var inte lätt och vagnen var så tung men det gick. Vi valde att ta det på hemkörning och dom bär in allt åt en och gud så skönt att slippa bära fler tunga möbler för det känns som man inte gjort något annat än burit på saker sen huset kom.
 
 
Vår plattsättare börjad med barnens badrum idag och tyvärr mängda jag lite fel så det saknas några plattor så på fredag måste jag hämta ut fler så han kan göra klart den väggen. Sen ska jag passa på att hämta hem allt till vårt badrum och hoppas på att beställa kakel till köket i samma veva.
 

Nu är alla trösklar färdigmålade och jag är jätte nöjd med resultatet. Nu hoppas jag bara färgen håller. Här ligger rätt tröskel mot det svarta golvet och det vart riktigt bra.