140825

Ny vecka och nya tag med både jobb och hus. Idag påbörjas äntligen projektet att byta takstolar på garaget för det vore skönt att ha det klart så vi kan fokusera på bara huset sen. Den snickarfirma som kommer ska fixa taket helt klart med tegel och plåt sen ska min man panela garaget. Det tråkiga nu bara är att hösten kom fort och det gör inget annat än regnar hela tiden. Håller på att bli galen för det går inte att måla när det regnar för regnet blåser mot fasaden. Jag vill inte ha något omålat innan vintern för lusten att stå och måla nästa vår är inte så stor och jag kommer jubla när allt är målat och klart.
 
I lördags var min man och svärfar uppe och jobbade hela dagen så nu är huset färdigt med panel, material är omstuvat och nu kan man gå som folk igen runt huset. Igår var jag och min man upp en stund så nu sitter foder på fönsterna fram, hälften av alla vinskivor är färdigmålade och jag har isolerat en bit i huset. Att isolera var ganska roligt förutom allt skit som ramlade i ögonen och det kliade som satan på kroppen så det var bara att hoppa in i en iskall dusch och som tur var hjälpte det.
 

Just nu ser det mörkt ut att komma in till december vilket känns surt men det är bara att ställa in sig på det. Även om huset är klart utvändigt så är det massor kvar invändigt. det ska isoleras men 170 sen ska det upp 45 reglar, 45 isolering, 45 reglar, 45 isolering sen plastas. Det ska upp gångbryggar till taken på lågdelarna, alla tak ska plastas, plyfa ska upp sen gips. Där emellan ska el in och sen kan vi dubbla. Har vi tagit oss vatten över huvet eller känns allt bara tungt då vi bara jobbar helger och skulle behöva någon vecka ledigt och bara fokusera på huset. Klarar andra av att bygga själva så ska vi också göra det även om det känns tungt ibland.
 
Lite shopping hann jag med i fredags och köpte äntligen min C3 mix and go som jag har velat ha länge.